Succes van een website: bereik omzetten naar conversies

Online conversies

Het is een veel voorkomende misvatting dat het succes van een website of marketingcampagne kan worden gemeten in termen van bereik, zoals het aantal bezoekers.

Maar waar het echt om gaat is hoeveel geld er met die bezoekers is verdiend. Dit wordt meestal afgeleid uit het conversiepercentage. Een conversie kan worden uitgedrukt in een absoluut getal; vaker wordt het uitgedrukt in een percentage van het totale aantal websitebezoekers.

Online conversies

In deze blogpost bespreken we 6 manieren om uw conversiepercentage te verhogen en meer inkomsten voor uw bedrijf te genereren!

De eerste stap om de conversie te verhogen is het onderzoeken van uw doelgroep. Zoek uit wat zij willen en hoe u hen als bedrijf of organisatie beter van dienst kunt zijn.

Conversies

Elk van deze 6 manieren zal u helpen stappen te ondernemen om de efficiëntie van uw website te verhogen, wat meer conversies voor u betekent.

Uw internet marketing campagne kan een geweldige start hebben gemaakt met een indrukwekkend aantal bezoekers, maar laat u niet te veel afleiden door die aantallen (bereik). Onthoud dat om succes te behouden, het belangrijk is dat elke bezoeker wordt omgezet in een klant of klant. Hier begint het allemaal mee: onderzoek de wensen en behoeften van uw doelgroep, zodat al het andere op zijn plaats valt.

1. Zoek uit wat uw klanten willen en nodig hebben

Als u niet weet wat uw klanten willen, hoe kunt u het ze dan geven? Zoek uit wat hun verwachtingen en wensen zijn om elk aspect van uw website aan te passen.

Uw klantenservice moet attent zijn en gepersonaliseerde oplossingen bieden voor eventuele zorgen of vragen die ze hebben. Houd rekening met de behoeften die uniek zijn voor elke bezoeker op basis van de pagina die wordt bezocht (d.w.z. een nieuwe klant vs. een klant die al lang klant is).

Door te begrijpen wie uw site bezoekt, begrijpt u beter welke aspecten van de ervaring leiden tot conversie, zodat deze functies dienovereenkomstig kunnen worden benadrukt.

Plaats uzelf in de schoenen van iemand die uw site bezoekt – zou deze persoon het prettig vinden om door een aantrekkelijke lay-out te bladeren met nuttige tips over waar zij zich bevindt.

2. Hou het simpel en maak de website makkelijk te navigeren

Simpel houden van de website is de beste manier om dit te bereiken .

Een eenvoudige, gemakkelijk te navigeren website is minder intimiderend en zorgt ervoor dat de aandacht van de bezoeker langer wordt vastgehouden – waardoor de kans op conversie toeneemt.

Het gebruik van een navigatiebalk aan de boven- of zijkant is een manier om de eenvoud te behouden. Deze moet links bevatten die bezoekers terugleiden naar de homepage, evenals tabbladen voor specifieke secties zoals de homepage, contactinformatie, aangeboden diensten, enzovoort, zodat ze gemakkelijk kunnen vinden wat ze zoeken.

Als u te veel moet klikken om van het ene deel van uw website naar het andere te komen, dan heeft u een aanpassing van uw website nodig. Houd alles duidelijk en overzichtelijk, want er zijn tegenwoordig al zoveel veel afleidingen online.

3. Optimaliseer voor zoekmachines met trefwoorden, metabeschrijvingen en titeltags

Het opnemen van relevante trefwoorden in metabeschrijvingen en title-tags is een goede manier om uw website te optimaliseren voor zoekmachines. Zoekmachine bots kruipen het web af op zoek naar nieuwe, bijgewerkte websites die interessant kunnen zijn voor mensen die zoeken naar informatie over een bepaald onderwerp.

Als u wilt dat meer mensen naar uw website komen, zorg er dan voor dat u trefwoorden op de site plaatst. Dat zijn woorden die iemand zou kunnen gebruiken om iets te zoeken.

Om trefwoorden op een goede manier te gebruiken, is het belangrijk te weten wat ze betekenen en hoe je ze opneemt in copywriting over producten of diensten. De concurrentie voor hoge rankings kan hevig zijn, dus het gebruik van jargon-rijke termen kan niet goed werken

U dient er ook voor te zorgen dat alle pagina’s ten minste één trefwoordzin in de begintekst hebben, zodat Google weet waar de pagina over gaat.

4. Bied een verscheidenheid aan betalingsmogelijkheden om aan de verschillende behoeften van de klant te voldoen

Veel mensen zijn tevreden met het betalen voor diensten met iDeal, terwijl anderen de flexibiliteit en het gemak willen dat online bankieren of PayPal-rekeningen bieden.

Een van de manieren waarop u deze kunt aanbieden, is door klanten de mogelijkheid te bieden bij het afrekenen – soms “betaling voltooid” genoemd – de methode van hun voorkeur te kiezen.

Misschien kunt u meer dan één optie aanbieden waaruit zij kunnen kiezen (bv. onder rembours). Een andere mogelijkheid is het opnemen van een veld waarin gebruikers kunnen aangeven wat voor soort account ze hebben wanneer ze zich aanmelden voor een account of een aankoop doen via uw winkel.

5. Zorg ervoor dat de site mobiel responsive is, zodat mensen u ook op hun telefoon kunnen vinden

Een niet goed werkende mobiele website wekt veel irritatie bij bezoekers op. Responsieve ontwerp zorgt ervoor dat uw website zowel mooi als functioneel is op alle apparaten.

Het kan ook zijn dat u een ander ontwerp moet gebruiken voor bezoekers van tablets, omdat de schermgrootte van apparaat tot apparaat kan veranderen.

Dit zorgt ervoor dat u geen potentiële klanten misloopt die hun e-mail bekijken of artikelen lezen terwijl ze online surfen omdat ze niet voor een groot computerscherm zitten

Ook hiervoor is een responsieve website een uitkomst. Dit is handig voor mobiel, tablet en desktop.

6. Maak een e-maillijst aan die mensen herinnert aan nieuwe producten of aanbiedingen zodra deze beschikbaar zijn – op deze manier heb je meer mogelijkheden om leads om te zetten in betalende klanten

E-mail lijsten zijn voor veel bedrijven de drijvende factor achter hun succes. es. Dit komt omdat klanten altijd geïnteresseerd zijn in nieuwe producten of aanbiedingen en ze graag herinneringen krijgen van bedrijven die hebben wat ze willen

Er zijn vele manieren waarop u e-maillijsten kunt gebruiken, zoals het versturen van een herinnering aan de volgende nieuwsbrief die binnenkort zal verschijnen.

E-mailmarketing heeft bewezen een effectieve manier te zijn om relaties met uw klanten op te bouwen en potentiële prospects te bereiken.

Een gratis voorbeeld voor mailinglijstsoftware is de e-mailserviceprovider Mailchimp, wiens interface een snel overzicht biedt van hoe elke campagne heeft gepresteerd – met het aantal bezoeken, kliks, afmeldingen enz

 

Met de combinatie Google Analytics en Google Optimize zijn veel testen uit te voeren. Zo zijn twee varianten tegenover elkaar te testen en in Analytics de resultaten zoals bouncerate en tijd op pagina te meten.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *